Shop FordErhvervskundeVarevogne og pickupper

Hvordan fejlfinder jeg problemer med USB-installeret SYNC®* softwareopdateringer?

Hvis du finder en fejl under installation af SYNC software-opdateringen fra et USB-drev, også kendt som flash- eller tommelfingerdrev, skal du kontrollere følgende:

  1. Sørg for, at USB-drevet er formateret korrekt til:
    • exFAT til SYNC 3.
    • FAT32 til tidligere versioner af SYNC.
  2. Bekræft, at du fulgte trinene for udpakning af filen til USB-drevet korrekt.
  3. Prøv at slette de downloadede filer og downloade opdateringen igen.

Bemærk: SYNC 4 og 4A opdateres med softwareopdateringer via wi-fi og bruger ikke et USB-drev.

Fejlfinding af softwareopdateringer

For yderligere tips til fejlfinding skal du vælge blandt spørgsmålene nedenunder:

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager en hukommelsesfejl, når jeg opdaterer SYNC?

Når du indsætter USB-drevet i dit køretøj for at installere SYNC-opdateringen, kan det tage op til fem minutter, før installationen begynder.

I dette tidsrum vil SYNC ikke vise nogen meddelelser. Hvis du fjerner flashdrevet før starten af ​​installationen, viser SYNC en hukommelsesfejlmeddelelse som f.eks. mem_003.


Hvis du modtager en hukommelsesfejlmeddelelse, skal du starte installationen igen.

  1. Fjern flashdrevet.
  2. Udfør en masternulstilling. 

    Bemærk: En masternulstilling returnerer systemet til fabriksindstillingerne. Du skal parre din telefon igen og gendanne tidligere valgte indstillinger.
     
    1. Tryk på Indstillinger på dit køretøjs SYNC-skærm.
    2. Vælg Generelt.
    3. Tryk på rullebjælken eller swipe vertikalt, indtil du ser Masternulstilling.
    4. Tryk på Master Reset. Der vises en meddelelse, der bekræfter, at alle systemindstillinger vil blive slettet og nulstillet til fabriksindstillinger.
    5. Vælg Fortsæt. En meddelelse om nulstilling til fabriksindstillinger vises, systemet slukker, og skærmen bliver tom. Systemet kan tage nogle minutter om at nulstille og genoptage normal funktion.
  3. Udfør en tændingscyklus.
    1. Sluk for køretøjet.
    2. Åbn førerdøren og lås døren.
    3. Luk førerdøren.
    4. Vent to minutter, og sørg for, at radiodisplayet slukker helt.
    5. Genstart køretøjet.
  4. Sørg for, at "Velkommen"-animationen vises.
  5. Vent på, at startskærmen vises.
  6. Indsæt USB-drevet for at starte installationen. Fjern ikke USB-drevet, før installationen er fuldført.

Hvis ovenstående trin ikke løser problemet, skal du kontakte din Ford-forhandler for at få hjælp.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager fejlmeddelelsen "Windows Error 0x80004005", når jeg opdaterer SYNC?

Hvis du bruger et USB-drev til at opdatere din SYNC-software, modtager du muligvis en Windows-fejl 0x80004005 meddelelse, når filer ikke overføres korrekt til flashdrevet.

Hvis du ser denne fejl, skal du slette de downloadede filer og downloade dem igen. Hvis du fortsætter med at modtage fejlen efter et par forsøg, besøg din Ford-forhandler for at få hjælp.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager en LST-udtrækningsfejl, når jeg opdaterer SYNC?

Hvis du bruger et USB-drev til at opdatere din SYNC-software, kan du muligvis se en LST-fejlmeddelelse, hvis opdateringen ikke blev pakket korrekt ud.

Du kan enten bruge:

  • Unarchiver-appen for at udpakke filerne korrekt.
  • Windows Stifinder (File Explorer til Windows 10) for at udpakke filerne korrekt.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, skal du kontakte din Ford-forhandler.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager en installationsfejl INSTL-meddelelse, når jeg opdaterer SYNC?

Hvis du modtager INSTL-installationsfejlen når du forsøger at opdatere din SYNC software ved hjælp af en USB, skal du besøge din Ford-forhandler for at diagnosticere problemet.

Dette problem kan kun løses hos en forhandler.

Hvad gør jeg, hvis stemmegenkendelse ikke fungerer efter at have udført en SYNC-opdatering?

Hvis du oplever problemer med stemmegenkendelse efter at have udført en SYNC-opdatering, skal du følge fejlfindingstipsene nedenfor:

  1. Udfør en fabriksnulstilling. Sørg for at lade masternulstillingen afslutte fuldstændigt. 

    Bemærk: En SYNC-masternulstilling returnerer systemet til dets fabriksindstillinger. Du skal parre din telefon igen og gendanne tidligere valgte indstillinger. 
     
    1. Tryk på Indstillinger på dit køretøjs SYNC-skærm.
    2. Vælg Generelt.
    3. Tryk på rullebjælken eller swipe vertikalt, indtil du ser Masternulstilling.
    4. Tryk på Master Reset. Der vises en meddelelse, der bekræfter, at alle systemindstillinger vil blive slettet og nulstillet til fabriksindstillinger.
    5. Vælg Fortsæt. En meddelelse om nulstilling til fabriksindstillinger vises, systemet slukker, og skærmen bliver tom. Systemet kan tage nogle minutter om at nulstille og genoptage normal funktion.
  2. Sørg for, at velkomstanimationen vises, når nulstillingen er udført.
  3. Udfør en tændingscyklus.
    1. Sluk for køretøjet.
    2. Åbn førerdøren og lås døren.
    3. Luk førerdøren.
    4. Vent to minutter, og sørg for, at radiodisplayet slukker helt.
    5. Genstart køretøjet.
  4. Sørg for, at "Velkommen"-animationen vises.
  5. Vent på, at startskærmen vises.
  6. Isæt USB-drevet, og start opdateringen igen.

Hvis ovenstående trin ikke løser problemet, skal du kontakte din Ford-forhandler for at få hjælp.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager fejlmeddelelsen Out of Space/defekt installationsfil, når jeg opdaterer SYNC?

Hvis du modtager fejlmeddelelsen Out of Space/defekt installationsfil, når du forsøger at opdatere din SYNC-software, skal du følge fejlfindingstipsene herunder:

  1. Udfør en fabriksnulstilling. Sørg for at lade masternulstillingen afslutte. 

    Bemærk: En SYNC-masternulstilling returnerer systemet til dets fabriksindstillinger. Du skal parre din telefon igen og gendanne tidligere valgte indstillinger.
     
    1. Tryk på Indstillinger på dit køretøjs SYNC-skærm.
    2. Vælg Generelt.
    3. Tryk på rullebjælken eller swipe vertikalt, indtil du ser Masternulstilling.
    4. Tryk på Master Reset. Der vises en meddelelse, der bekræfter, at alle systemindstillinger vil blive slettet og nulstillet til fabriksindstillinger.
    5. Vælg Fortsæt. Meddelelsen "Nulstilling til fabriksstandard" vises, systemet slukker, og skærmen bliver tom. Systemet kan tage nogle minutter om at nulstille og genoptage normal funktion.
  2. Sørg for, at velkomstanimationen vises, når nulstillingen er udført.
  3. Udfør en tændingscyklus.
    1. Sluk for køretøjet.
    2. Åbn førerdøren og lås døren.
    3. Luk førerdøren.
    4. Vent to minutter, og sørg for, at radiodisplayet slukker helt.
    5. Genstart køretøjet.
  4. Sørg for, at "Velkommen"-animationen vises, når nulstillingen er gennemført.
  5. Vent på, at startskærmen vises.
  6. Isæt USB-drevet, og start opdateringen igen.

Hvis ovenstående trin ikke løser problemet, skal du kontakte din Ford-forhandler for at få hjælp.

Hvad gør jeg, hvis Android Auto™** ikke vises efter opdatering af SYNC 3?

Hvis du oplever problemer med Android Auto efter at have udført en SYNC 3-opdatering, skal du følge fejlfindingstipsene nedenfor:

  1. Udfør en fabriksnulstilling. Sørg for at lade masternulstillingen afslutte. 

    Bemærk: En SYNC-masternulstilling returnerer systemet til dets fabriksindstillinger. Du skal parre din telefon igen og gendanne tidligere valgte indstillinger.
     
    1. Tryk på Indstillinger på dit køretøjs SYNC-skærm.
    2. Vælg Generelt.
    3. Tryk på rullebjælken eller swipe vertikalt, indtil du ser Masternulstilling.
    4. Tryk på Master Reset. Der vises en meddelelse, der bekræfter, at alle systemindstillinger vil blive slettet og nulstillet til fabriksindstillinger.
    5. Vælg Fortsæt. Meddelelsen "Nulstilling til fabriksstandard" vises, systemet slukker, og skærmen bliver tom. Systemet kan tage nogle minutter om at nulstille og genoptage normal funktion.
  2. Sørg for, at velkomstanimationen vises, når nulstillingen er udført.
  3. Udfør en tændingscyklus.
    1. Sluk for køretøjet.
    2. Åbn førerdøren og lås døren.
    3. Luk førerdøren.
    4. Vent to minutter, og sørg for, at radiodisplayet slukker helt.
    5. Genstart køretøjet.
  4. Sørg for, at "Velkommen"-animationen vises.
  5. Vent på, at startskærmen vises.
  6. Isæt USB-drevet, og start opdateringen igen.

Hvis ovenstående trin ikke løser problemet, skal du kontakte din Ford-forhandler for at få hjælp.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager en PKG_ERR03, mens jeg installerer en SYNC-opdatering?

Denne fejl opstår, når en eller flere downloadede filer ikke er fuldstændigt downloadet eller er beskadiget. Følg nedenstående fejlfindingstrin for at løse dette problem:

  1. Slet alle downloadede opdateringsfiler fra USB'en og fra den computer, du bruger til at opdatere SYNC.
  2. Foretag ny download af alle SYNC-opdateringsfilerne til din computer.
  3. Omformater USB.
  4. Udpak filerne, og flyt dem til USB.

Når filerne er pakket ud, vil du være i stand til at bruge USB til at starte opdateringsprocessen igen.

Hvis dette ikke løser dit problem, skal du kontakte Ford Customer Relationship Center 

Hvad gør jeg, hvis .xml-filen mangler efter SYNC-opdateringen?

Hvis du ikke modtager en .xml-fil, og du skal rapportere en vellykket opdatering, kan du oprette forbindelse til et stærkt Wi-Fi-netværk og manuelt scanne for opdateringer. Dette får vores servere til at gennemgå køretøjets SYNC-system og kontrollere, om en opdatering er tilgængelig.

Sådan scanner du efter opdateringer:

  1. Tryk på Indstillinger på din SYNC-skærm.
  2. Vælg Generelt.
  3. Tryk på Automatiske opdateringer.
  4. Tryk på Scan efter opdatering nu. Opdatering downloades i et segment og tager ca. 35 minutter.

Når opdateringen er udført via Wi-Fi, opdateres vores optegnelser med den nye softwareversion, der vises i dit køretøj.

Bemærk: Det kan tage et par dage, før den nye version afspejles på hjemmesiden.

Du kan besøge en Ford-forhandler for at hjælpe med at rapportere en vellykket opdatering på hjemmesiden. De opkræver muligvis et gebyr for denne service, fordi den ikke er dækket af din garanti.

Vigtigt: Hvis hjemmesiden ikke afspejler din seneste SYNC- eller navigationsopdatering og stadig viser den ældre version, forhindrer dette dig ikke i at modtage den næste opdatering, når den bliver tilgængelig.

Hvis dette ikke løser dit problem, skal du kontakte Ford Customer Relationship Center 

 


*Kør ikke mens du er distraheret. Brug stemmestyrede systemer, når det er muligt. Brug ikke håndholdte enheder, mens du kører. Nogle funktioner er muligvis låst, når køretøjet er i gear. Det er ikke alle funktioner, der er kompatible med alle telefoner.

**Android Auto er et varemærke tilhørende Google LLC.

 

Ford.dk bruger cookies og lignende teknologier på denne hjemmeside for at forbedre og personliggøre din brugeroplevelse.

Du kan til enhver tid justere din indstilling via cookie-præferencesiden, men dette kan forhindre brugen af visse funktioner på hjemmesiden.

Se venligst hjemmesidens privatlivs- og cookiepolitik for yderligere information om, hvordan vi bruger cookies.