Hvad sker der, hvis jeg mister min telefon, og FordPass® er aktiv?
Hvis du mister din mobiltelefon, og FordPass er aktiv, kan dette potentielt give uvedkommende adgang til dine FordPass-konti, og det kan kompromittere din bils sikkerhed. Følg nedenstående trin for at genoprette sikkerheden.
- Beskyt den e-mailadresse, som du har registreret i forbindelse med FordPass, for at forhindre uautoriseret adgang.
- Anmod om en nulstilling af din FordPass-adgangskode. Så får du tilsendt en e-mail med en sikkerhedsbekræftelse til den registrerede e-mailadresse.
Overvej at ændre adgangskoden på din mailkonto.
Bemærk: Ovenstående kan resultere i at du bliver logget ud af andre enheder og applikationer, men det kan forhindre, at uautoriserede personer får adgang til din e-mail.
- Udfør en nulstilling af FordPass Connect for at fjerne brugerautorisationer.
- Anskaf en ny eller midlertidig enhed, der er kompatibel med FordPass.
- Hent FordPass fra App Store® (iOS®) eller Google Play™ (Android™).
- Åben FordPass og igangsæt en nulstilling af adgangskoden.
- Indtast dine nye oplysninger på FordPass-login-skærmen efter nulstilling af din adgangskode.
- Tjek om din bil er oprettet, når FordPass er indlæst.
Fortsæt med at aktivere FordPass Connect for at få adgang til kommandoer samt få kontrol over bilen.
Vigtigt: Giv kun fjernbetjeningstilladelse til konti, du kender og har tillid til.
Hvis du ikke kan fuldføre nogen af ovenstående trin, kan du kontakte en FordPass-guide for yderligere support.