Softwareopdateringer for My Ford Ofte stillede spørgsmål
Shop FordErhvervskundeVarevogne og pickupper

Softwareopdateringer for My Ford Ofte stillede spørgsmål

Softwareopdateringer introducerer nye funktioner og opdateringer, der sikrer, at du altid nyder den bedste version af dit køretøj. Nedenfor finder du svar på ofte stillede spørgsmål (FAQs) om softwareopdateringer.

Ofte stillede spørgsmål om softwareopdateringer

Indhold

Oversigt over softwareopdateringer
Indstillinger for softwareopdateringer
Softwareopdateringer og Wi-Fi
Fejlfinding ifm. softwareopdatering


Oversigt over softwareopdateringer

Hvad er softwareopdateringer?

Softwareopdateringer introducerer nye funktioner og opdateringer, der sikrer, at du altid nyder den bedste version af dit køretøj.

Hvornår bliver softwareopdateringer tilgængelige?

Softwareopdateringer gøres tilgængelige på løbende basis. Som standard vil dit køretøj starte opdateringsprocessen, så snart en ny version bliver tilgængelig. Hold øje med ikoner for softwareopdatering på din bils SYNC®**-skærm for information om din opdatering.

Får jeg besked, når en softwareopdatering er tilgængelig?

Ja. Du får besked, hvis en opdatering afventer og kræver din tilladelse for at fortsætte. Hvis en opdatering ikke kræver handling og kan ske i baggrunden, får du besked, når opdateringen er fuldført.

Du vil blive underrettet via SYNC 4-systemet, Ford Support-websted og i FordPass-appen.

  • På SYNC 4-skærmen vises en meddelelse i banneret øverst, hvis der er tilgængelige opdateringer, hvis opdateringer er i gang, hvis opdateringen var vellykket, eller hvis opdateringen mislykkedes.
  • Du vil modtage push-meddelelser på den enhed, du bruger til at få adgang til FordPass®*-appen. FordPass vil have yderligere oplysninger om softwareopdatering i dit meddelelsescenter.
  • Hvis du er tilmeldt softwareopdateringer, men ikke bruger FordPass, vil du modtage e-mail-notifikationer om softwareopdateringer. Du kan se detaljer om opdateringen ved at klikke på Fortæl mig mere-knappen i e-mail-beskeden.
  • Du kan også tjekke opdateringsstatus under Systemopdateringer i SYNC Systemindstillinger.

Hvad indeholder min opdatering?

Du kan tjekke skærmen Opdateringsdetaljer i køretøjet, når en opdatering bliver tilgængelig. Du kan også besøge FordPass-appen og dit Ford-konto-dashboard for at se opdateringsdetaljerne.

Kan jeg køre mit køretøj, mens opdateringen sker?

Det afhænger af situationen. Nogle opdateringer kræver, at dit køretøj ikke kan køres i en kort periode (parkeret med tændingen slukket). Hvis det er tilfældet, giver vi dig besked på forhånd, så du kan forberede dig. Se "Bliver jeg underrettet, når en softwareopdatering er tilgængelig?" FAQ: For at sikre, at du ikke får brug for dit køretøj under din planlagte opdateringstid, er det bedst at indstille din faste tidsplan på et tidspunkt, hvor du ved, at du ikke skal bruge dit køretøj (f.eks. om natten, når du er på arbejde osv.). Andre opdateringer gennemføres problemfrit i baggrunden og kræver ikke en tidsplan.

Indstillinger for softwareopdateringer

Hvor kan jeg finde oplysninger om min seneste succesfulde softwareopdatering?

Du kan finde disse oplysninger i dit køretøj og ved at logge ind på din FordPass-app eller Ford-konto.

  • På dit køretøjs SYNC-skærm skal du gå til menuen INDSTILLINGER og trykke på Systemopdateringer for at få mere at vide.
  • I FordPass-appen vil du modtage en notifikation under Hjem, hvor du kan se detaljerne om den seneste vellykkede softwareopdatering.

Hvorfor skal jeg planlægge en opdatering?

Nogle opdateringer kræver, at dit køretøj er parkeret og ikke i brug i en kort periode (parkeret med tændingen slukket), og du har kun et to-minutters vindue til at afbryde, hvis det bliver nødvendigt. Når du opstiller en tilbagevendende tidsplan, kan du sikre dig, at disse typer opdateringer vil ske, når du ikke skal køre bil (f.eks. natten over, under arbejde osv.). Du får en påmindelse i bilen, inden opdateringen finder sted.

Hvad hvis jeg glemmer min opdateringsplan?

Du får en påmindelse i bilen op til 24 timer før din planlagte installationstid. Du vil have mulighed for at ændre dit planlagte tidspunkt op til to minutter før opdateringen starter. Du vil også se en påmindelse i din FordPass-app og på dit Ford-kontos dashboard.

Kan jeg ændre mine indstillinger for softwareopdatering?

Ja, men det anbefales ikke. Med Automatiske opdateringer slået til får du en problemfri opdateringsoplevelse, og du vil modtage de nyeste funktioner og forbedringer uden at gå glip af et trin.

Kan jeg annullere en softwareopdatering, når den er startet?

Nej, du kan ikke annullere en softwareopdatering, når den først er startet.

Hvordan ved jeg, om min opdatering lykkedes?

Du vil blive informeret både i dit køretøj samt via din FordPass-app og på dit dashboard på Ford-kontoen. Du vil se et "Gennemført"-ikon på dit køretøjs SYNC-skærm.

Softwareopdateringer og Wi-Fi

Skal jeg oprette forbindelse til Wi-Fi?

Når en opdatering kræver det, kan tilslutning af dit køretøj til Wi-Fi fremskynde download af softwareopdateringer. I FordPass-app og på dit Ford-kontodashboard kan du tjekke, om Wi-Fi er nødvendigt for en igangværende opdatering.

Kan jeg oprette forbindelse til offentlig Wi-Fi?

Ikke på dette tidspunkt.

Skal jeg stadig have forbindelse til Wi-Fi, hvis mit køretøj har en mobilforbindelse?

Når du opdaterer dit køretøj, hjælper Wi-Fi med at sikre den hurtigste downloadproces. Nogle opdateringer kan muligvis kun downloades til dit køretøj via Wi-Fi, så for den mest problemfri oplevelse skal du holde Wi-Fi tændt og tilsluttet, hvor det er tilgængeligt. Hvis Wi-Fi-forbindelsen er ustabilt, kan nogle opdateringer downloades via din mobilforbindelse. Systemopdateringsstatussen på din Ford-konto og i FordPass-appen vil informere dig, når Wi-Fi er nødvendig.

Hvad skal jeg gøre for at modtage softwareopdateringer?

Vi anbefaler, at du indstiller en regelmæssig tidsplan og tilslutter dit køretøj til et privat Wi-Fi-netværk, som du ofte bruger og som er inden for rækkevidde, så du kan modtage opdateringer så snart de bliver tilgængelige.

Fejlfinding ifm. softwareopdatering

Hvorfor har jeg ikke modtaget en softwareopdatering?

Der kan være et par årsager:

  • Dit køretøj understøtter muligvis ikke softwareopdateringer. Tjek din brugervejledning for at bekræfte dette.
  • Hvis du har slået Automatiske opdateringer fra, skal du have underretninger slået til for at få softwareopdateringer.
  • Du skal foretage en handling for at fortsætte opdateringen. Tjek dit køretøjs SYNC-skærm, dit Ford Account-dashboard eller FordPass-appen for at se, om du har en afventende opdatering.

Hvorfor blev min opdatering annulleret?

Tre potentielle scenarier kan annullere en opdatering:

  • Automatiske opdateringer er slået til, men der er ikke angivet en tidsplan. Når dette sker, får du besked på dit køretøjs SYNC-skærm. Indstilling af en tidsplan vil udløse opdateringen igen.
  • Automatiske opdateringer er deaktiveret, og notifikationer er aktiveret, men der krævedes en engangsgodkendelse, som ikke blev givet. Du får ikke besked, hvis dette sker. Aktivering af Automatiske opdateringer udløser opdateringen igen. Kontakt din Ford-forhandler hvis du tror, ​​du er gået glip af en opdatering.
  • Automatiske opdateringer er aktiverede, men fristen for at give yderligere samtykke er overskredet. Når dette sker, får du ikke besked. Hvis du indstiller en tidsplan, forhindres dette i at ske igen. Kontakt din forhandler, hvis du stadig gerne vil opdatere.

Hvorfor får jeg ikke besked i min bil, når en opdatering er tilgængelig?

Der kan være flere forklaringer:

  • Automatiske opdateringsmeddelelser er ikke slået til. Skift dine systemopdateringsindstillinger.
  • En opdatering er muligvis ikke tilgængelig endnu.
  • Dit køretøj understøtter muligvis ikke softwareopdateringer.
  • Dit køretøj befinder sig uden for Wi-Fi- eller mobilnetværksdækning.

Hvorfor startede min opdatering ikke på det planlagte tidspunkt?

Sandsynligvis fordi betingelserne for opdateringen ikke blev opfyldt. Typisk indebærer dette, at køretøjet ikke var slukket, sat i parkering, eller at dørene var åbne. Du får besked i bilen, hvis betingelserne ikke er opfyldt.

Hvorfor fik jeg en opdatering, men så ingen ændringer?

Nogle softwareopdateringer kan være mindre fejlrettelser, som muligvis ikke resulterer i nogen mærkbare ændringer i din kørselsoplevelse.

Får jeg stadig min opdatering, hvis jeg ikke kan oprette forbindelse til Wi-Fi?

Hvis du ikke kan forbinde dit køretøj til Wi-Fi, kan nogle opdateringer downloades via dit køretøjs mobilnetværk. Wi-Fi hjælper dog med at sikre den hurtigste downloadproces, så for en problemfri oplevelse skal du holde Wi-Fi tændt og tilsluttet, hvor det er tilgængeligt.

Bemærk: Komplette kortopdateringer vil kun være tilgængelige via Wi-Fi.


*FordPass-appen, der er kompatibel med udvalgte smartphoneplatforme, er tilgængelig via en gratis download. Gebyrer for beskeder og data kan være gældende.

**Kør ikke bil, mens du er distraheret. Brug stemmestyrede systemer, når det er muligt. Brug ikke håndholdte enheder, mens du kører. Nogle funktioner kan være deaktiveret, når køretøjet er sat i gear. Ikke alle funktioner er kompatible med alle telefoner.

Ford.dk bruger cookies og lignende teknologier på denne hjemmeside for at forbedre og personliggøre din brugeroplevelse.

Du kan til enhver tid justere din indstilling via cookie-præferencesiden, men dette kan forhindre brugen af visse funktioner på hjemmesiden.

Se venligst hjemmesidens privatlivs- og cookiepolitik for yderligere information om, hvordan vi bruger cookies.