Ford Ranger PHEV
Shop FordErhvervskundeVarevogne og pickupper

Ford Ranger PHEV

Nøglemeddelelser: 

  • Ranger Plug-In Hybrid elektrificerer Europas bedst sælgende pickup med fuld Ranger træk, lastkapacitet og terrænegenskaber, plus opgraderet Pro Power Onboard til off-grid arbejde og leg.

  • Helt ny drivlinje leverer et drejningsmoment på 690 Nm – det meste af enhver Ranger-model i produktionen – samt 279 HK, en målrettet el-rækkevidde på over 45 km og en fuld opladning på under fire timer

  • Begrænset Stormtrak-lanceringsudgave fører global debut med eksklusivt design, premium standardspecifikationer og unik forarbejdning. 

  • Den helt nye model vil blive produceret i Silverton, Sydafrika, sammen med andre Ranger-varianter til Europa. De første kundeleverancer forventes fra foråret 2025. 

 

 

Hvad har I annonceret?

Ford introducerer plug-in hybridteknologi til mellemklasse pickup-segmentet med sin første Ranger PHEV nogensinde, og den globale debut i Hannover viser den begrænsede Stormtrak-lanceringsudgave.

Hvad er tidsplanen? Hvilke markeder vil være de første til at få Ranger PHEV? 

Produktionen skal starte i 2025 med første leverancer til kunder i foråret. Ranger PHEV vil først være tilgængelig for kunder i Europa, Australien, New Zealand, og andre markeder kan følge efter. 

Hvor vil Ranger PHEV blive fremstillet?

Ranger PHEV vil blive fremstillet på vores Silverton-fabrik i Sydafrika.

Hvorfor lancerer I en Ranger PHEV og ikke en BEV?

Ranger PHEV repræsenterer det bedste fra begge verdener, der kombinerer emissionsfri køreegenskaber, mens den bibeholder alle de kerneegenskaber, næste generation af Ranger bugsering, terræn og nyttelast, som vores kunder fortæller os, at de har brug for til både arbejde og leg. Vi tror på at give kunderne "kraften til at vælge", når de skifter til elektrificerede køretøjer.Sektionens tekst

Hvornår kan kunder i Europa bestille Ranger PHEV? 

Ordrebøger for Ranger PHEV er nu åbne i Tyskland. Ordrebøger for Ranger PHEV på andre europæiske markeder er planlagt til at blive åbnet i løbet af november, og vi vil bekræfte priserne for disse markeder på det tidspunkt. 

Hvad er Ranger PHEV drivaggregatet?

Ranger PHEV kombinerer en 2,3-liters Ford EcoBoost benzinmotor med et elektrisk fremdriftssystem. En elmotor på 75 kW er integreret som en del af den modulære hybridgearkasse og giver ekstra drejningsmoment til at øge trækkraft, transport og køretøjets ydeevne.Sektionens tekst

Hvad bliver den rene elektriske kørerækkevidde og bugseringskapacitet for Ranger PHEV?

Ranger PHEV vil levere over 45 km ren elektrisk kørerækkevidde – den nøjagtige rækkevidde vil blive bekræftet inden længe, ​​når den endelige homologeringstest er afsluttet. Den vil også have en bugseringskapacitet på op til 3.500 kg i tilstandene EV Auto, EV Later og EV Charge. 

Hvorfor valgte du en dieselmotor?

Den 2,3-liters Ford EcoBoost benzinmotor med en elektrisk motor og genopladelig batteriteknologi er bedst egnet til at give kunderne kørsel uden udstødningsgas, når det er nødvendigt, ud over de vigtige terrængående, bugserings- og nyttelastegenskaber i næste generation af Ranger. 

Hvilke Pro Power Onboard-muligheder er tilgængelige?

I Europa kan kunderne vælge Pro Power om bord som ekstraudstyr med mulighed for at vælge mellem to forskellige strømudgange – 2,3 kW eller 6,9 kW. Køretøjet har tre strømudtag – to i ladet og ét i kabinen.  På 6,9 kW-versionen kan 3,45 kW trækkes fra et enkelt stik i læsseboksen eller i alt 6,9 kW på tværs af begge stik i læsseboksen; kabinens stikudgang er begrænset til 2,3 kW.

 

Hvad er nyttelasten og bugseringskapaciteten for Ranger PHEV? 

Ranger PHEV-modeller vil tilbyde en nyttelast på op til 1 ton og en trækkapacitet på op til 3,5 tons. 

 Reducerer batteripakken pickuppens lastkapacitet?

Ranger PHEV har en ladbund, der er hævet med 31 mm for at pakke højvoltbatteriet, som har en minimal indvirkning på det brugbare ladbundsareal.

Hvilke versioner vil være tilgængelige for Ranger PHEV? 

I Europa vil PHEV være tilgængelig som XLT, Wildtrak, og i lanceringsperioden, Stormtrak-udgave

Har Ranger PHEV en højere GVM?

Ranger PHEV har en GVM på 3.500 kg sammenlignet med 3.350 kg for ICE Ranger, hvilket afspejler køretøjets højere køreklar masse.

Hvad er batterikapaciteten på Ranger PHEV?

Ranger PHEV har en batterikapacitet på 11,8 kWh (anvendelig).

Hvad er CO2-fordele ved Ranger PHEV?

Under typisk daglig brug, og hvis kunden oplader køretøjet regelmæssigt, vil Ranger PHEV tilbyde en betydelig CO2-reduktion, samtidig med at den giver fleksibilitet til at imødekomme kundernes krav. Vi deler mere præcise detaljer, når den endelige test er afsluttet. 

Vil Ranger PHEV have forskellige EV-kørselstilstande?

Ja. Ranger PHEV vil have 4 EV-køretilstande 

  • EV Auto – Auto EV er standardtilstanden og starter automatisk benzinmotoren, når føreren kræver fuld ydelse, eller højspændingsbatteriets energi er opbrugt. Dette vil være en god mulighed for normale forhold for mange bilister og til bugsering og transport af last. Dette er det bedste fra begge verdener-tilstand.  

  • EV Now – EV Now giver en helt elektrisk, udstødningsemissionsfri køreoplevelse i over 45 km ved at forhindre motorstart, medmindre føreren anmoder om det. Dette vil være fantastisk til stille start tidligt om morgenen eller til EU-byer, hvor grønne zoner er blevet implementeret. 

  • EV Later – EV Later giver chauffører mulighed for at spare energien i højspændingsbatteriet til senere brug, såsom at komme ind i en miljøzone eller til camping eller arbejde 

  • EV Charge – EV Charge-tilstand øger opladningen til højspændingsbatteriet fra benzinmotoren for at øge energien. En fantastisk funktion for en chauffør, som har glemt at oplade sit køretøj, eller som har brug for at fylde batteriet op til senere brug i løbet af dagen. 

Har Ranger PHEV alle de samme off-road- og ADAS-funktioner som Ranger?

Ranger Plug-In Hybrid er også udstyret med Rangers gennemprøvede firehjulstræk-egenskaber (inklusive det nyeste e-4WD-system, dual range transferboks og bageste spærredifferentiale), valgbare køretilstande og avancerede førersikkerheds- og førerassistentfunktioner. Derudover er der tilføjet Pro Power on Board, en fodgængeralarm, når køretøjet er i EV-tilstand 

Er Ranger PHEV kompatibel med det integrerede Ford Pro-tilbud?

Ja, Ranger PHEV er endnu et eksempel på vores tilsluttede og elektrificerede Ford Pro-køretøjssortiment i Europa, og kunderne vil drage fordel af Ford Pro-platformen med software-, opladnings- og serviceløsninger for at hjælpe med at forenkle overgangen til elektrificerede køretøjer. 

Vil Ranger PHEV blive tilbudt med specifikke Ford Pro-opladningsløsninger for at understøtte opladning i hjemmet eller på arbejdspladsen?

Ford Pro har en række opladningsløsninger til at understøtte hjemme-, depot- eller offentlig opladning, som Ranger PHEV-kunder kan drage fordel af.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ford.dk bruger cookies og lignende teknologier på denne hjemmeside for at forbedre og personliggøre din brugeroplevelse.

Du kan til enhver tid justere din indstilling via cookie-præferencesiden, men dette kan forhindre brugen af visse funktioner på hjemmesiden.

Se venligst hjemmesidens privatlivs- og cookiepolitik for yderligere information om, hvordan vi bruger cookies.