FordPass Connect, opgradering/nedgradering
Hvis bilen er udstyret med et FordPass Connect-modem, har du som kunde til enhver tid mulighed for at nedgradere/deaktivere eller opgradere/genaktivere modemmet.
I forbindelse med en deaktivering af FordPass Connect modemmet vil følgende tjenester ikke være tilgængelige: Live Traffic, Wi-Fi Hotspot, kommandoer (lås i/lås op og motorstart), sporring af bilen, adgang til live-status på bilen (brændstofniveau, olieniveau osv.) samt beskeder om bilens tilstand. Nedgradering/deaktivering betyder, at bilen bliver "offline" og, at den dermed ikke sender eller modtager data. Når der sker en opgradering, vil bilen igen blive "online", og bilen kan igen afsende og modtage data. eCall-funktionaliteten vil altid være tilgængelig i tilfælde af et uheld. Det gælder også i de tilfælde, hvor kunden vælger at nedgradere/deaktivere FordPass Connect modemmet.
Sådan anmoder du om en nedgradering/deaktivering eller en opgradering/genaktivering af fordPass modemmet:
Trin 1: Tjek først, om din bil har et FordPass Connect-modem:
- Sæt dig ind i bilen og slå tændingen til
- Tryk på "Indstillinger" på skærmen
- Find knappen FordPass Connect (hvis der ikke er en sådan knap, er bilen ikke udstyret med et integreret modem)
Hvis din bil er udstyret med et FordPass Connect-modem, og du har besluttet at deaktivere eller genaktivere FordPass Connect, kan du sende en besked til FordPass-guiderne, som er tilgængelige via FordPass App'en. Du kan også sende anmodningen til Kundeservice hos Ford Danmark.
Trin 2: Vedlæg følgende oplysninger i din anmodning:
- Navn (som registreret i Ford's system)
- E-mailadresse (som registreret i Ford's system)
- Stelnummer (VIN)
- ESN (modemmets serienummer)
Sådan finder du ESN (modemmets serienummer):
- Tryk på "Indstillinger"
- Find og tryk på "Generelt"
- Find og tryk på "Om"
- Find og notér ESN-nummeret ned
Hvis den person, der sender anmodningen til Ford, ikke er bilens ejer, skal vedkommende fremvise en kopi af registreringsattenten som bekræftelse af legitimation.