Hvorfor afventer min aktivering i FordPass?
Shop FordErhvervskundeVarevogne og pickupper

Hvorfor afventer min aktivering i FordPass®*?

Din FordPass-aktivering kan gå i en afventende status af flere årsager, herunder signalstyrke og godkendelsesstatus. Se flere detaljer nedenfor.

Bemærkninger:

Ventende adgangstilladelse i FordPass

Vælg rullemenuen for din FordPass-app-version for at se relaterede aktiverings- og adgangstrin.

FordPass App 5.X -versionen

Hvis din aktivering afventer i FordPass:

Handling Trin
Gennemfør forbindelsen til bilen som primær bruger
  1. Sæt dig ind i bilen.
  2. Sørg for, at bilen er startet, motoren er tændt, og bilen er parkeret et godt ventileret, sikkert sted.
  3. Bekræft, at forbindelsesindstillingerne i bilen er slået til.
  4. Åbn FordPass-appen.
  5. Tryk på Forbind til bilen.
  6. Vælg Jeg har startet min bil.
  7. Læs og accepter beskeden på skærmen i din bil.

    Bemærk: Hvis du ikke ser en vejledning på skærmen i din bil, kan du finde hjælp under emnet "Manglende vejledning til aktivering i bilen".

  8. Tryk på Kontroller forbindelsesstatus, når du accepterer beskeden i bilen.

FordPass vil dirigere dig tilbage til skærmen i bilen. Fjernfunktionerne (hvis de er tilgængelige) vises under billedet af bilen.

Bemærk: Det kan tage op til ti minutter, før forbindelsen er oprettet.

Sørg for, at dine forbindelsesindstillinger ikke er slået fra.
  1. Åbn FordPass-appen
  2. Tryk på Forbind til bil.
  3. Følg instruktionerne for at aktivere forbindelsesindstillinger på skærmen i din bil.
  4. Vælg Jeg har aktiveret forbindelsen i FordPass.
  5. Læs og accepter beskeden på skærmen i din bil.
  6. Tryk på Kontroller forbindelsesstatus, når du accepterer beskeden i bilen.
Kontroller din adgangsstatus som sekundær bruger.
  1. Åbn FordPass-appen.
  2. Tryk på feltet Afventende adgangstilladelse.
  3. Vælg Kontroller min adgangsanmodning.

En af følgende muligheder vises:

  • Afventer adgang: Det betyder, at din anmodning endnu ikke er godkendt af en autoriseret bruger.
  • Adgang nægtet: Det betyder, at din anmodning er blevet afvist.

Hvis du har brug for yderligere assistance, kan du kontakte en FordPass-guide via Konto > Hjælp.

FordPass App 4.X -versionen

Hvis din aktivering afventer i FordPass:

Handling Trin
Kontroller besked om accept i bilen.
  1. Sæt dig ind i bilen.
  2. Sørg for, at bilen er startet, motoren er tændt, og bilen er parkeret et godt ventileret, sikkert sted.
  3. Læs og accepter den besked, der vises på skærmen i din bil.

    Bemærk: Hvis du ikke ser en besked på skærmen i din bil:

    1. Kontroller din internet-forbindelse.
      • Wi-Fi-forbindelse
        • Hvis Wi-Fi er slået fra, skal du aktivere det og forsøge at oprette forbindelse.
        • Hvis Wi-Fi er slået til, skal du deaktivere det og forsøge at oprette forbindelse med mobildata.
      • Mobilforbindelse
        • Hvis mobildata er slået fra, skal du aktivere mobildata og forsøge at oprette forbindelse.
        • Hvis mobildata er slået til, skal du deaktivere mobildata og forsøge at oprette forbindelse via Wi-Fi.
    2. Sørg for, at du ikke er tilsluttet Bluetooth® i bilen.
    3. Vent mindst 90 sekunder, indtil din bil viser beskeden på skærmen.
Kontroller, om din bil allerede er blevet aktiveret.
  • Ja, men jeg er den eneste bruger - Din bil er muligvis tilknyttet en anden e-mailadresse. Log ud af FordPass og log ind med din anden e-mailadresse.
  • Ja, men jeg er en sekundær bruger - Du skal have godkendelse fra en autoriseret bruger.
    1. Gå til startskærmen i FordPass.
    2. Tryk på Anmod om godkendelse.

      Bemærk: Din anmodning sendes til alle aktiverede brugere via en besked i appen. Du får adgang, når din anmodning er godkendt.

Kontroller, hvis du tidligere har haft adgang.
  • Hvis du tidligere har haft adgang, men ikke længere har adgang, skal du sikre dig, at du ikke har oprettet en anden konto efter at have slettet FordPass, eller har forsøgt at logge ind med en anden konto.
  • Hvis du tidligere har haft adgang, kan det være, at du har en anden e-mailadresse, hvor bilen er tilknyttet. Log ud af din nuværende konto og log ind med din oprindelige e-mailadresse.

Hvis du har forsøgt ovenstående trin og din bil ikke blev aktiveret, skal du kontakte en FordPass-guide via Konto > Hjælp for yderligere assistance.

Flere FordPass-oplysninger

Besøg vores FordPass-supportside for oplysninger om FordPass-funktioner.

Nyttige links til FordPass-support

Flere oplysninger

Hvordan anmoder jeg om FordPass-adgang til bilen?


*FordPass Appen er kompatibel med udvalgte smartphoneplatforme og tilgængelig via download. Der kan være gebyrer forbundet med dataforbindelsen.

 

Ford.dk bruger cookies og lignende teknologier på denne hjemmeside for at forbedre og personliggøre din brugeroplevelse.

Du kan til enhver tid justere din indstilling via cookie-præferencesiden, men dette kan forhindre brugen af visse funktioner på hjemmesiden.

Se venligst hjemmesidens privatlivs- og cookiepolitik for yderligere information om, hvordan vi bruger cookies.