Hvordan prækonditionerer jeg mit elektriske køretøj?
Du kan forbedre køretøjets rækkevidde og præstationer ved at planlægge afgangstider og kabinekomfortniveau med funktionen "Afgang og Komfort". Dette vil ikke kun opvarme eller afkøle kabinen, men også konditionere batteriet for at sikre den bedste rækkevidde og ydeevne inden for den indstillede afgangstid.
Brug venligst følgende instruktioner afhængigt af dit køretøj:
Ford All-Electric Explorer og Capri
Du kan forbedre køreafstanden og DC-opladningsydelsen ved at planlægge afgangstider og kabinekomfortniveau med funktionen Afgang og komfort. Dette vil ikke kun opvarme eller afkøle kabinen, men også konditionere batteriet for at sikre den bedste rækkevidde og ydeevne inden for den indstillede afgangstid.
Du kan manuelt aktivere batteriforvarmningen, når du er på farten. Åbn opladningsskærmen og gå til fanen "Optimer". Her ser du den faktiske DC hurtigoplader-kapacitet. I bunden skal du trykke på "Start batteriopvarmning".
Alternativt kan du aktivere "Optimering af hurtigopladningsfunktionen". Når din SatNav planlægger en DC hurtigopladning, udføres forberedelsen af batteriet automatisk. Inden da skal du sikre dig, at du har aktiveret "Automatisk optimering af hurtig opladning" i Opladnings- eller SatNav-indstillingerne under Elbil-ruteplanlægger.
Andre Ford elbiler
Brug "Afgang og Komfort" til at styre opladningsplaner og regulere temperaturen i kabinen samt i højspændingsbatteriet, mens dit køretøj er tilsluttet, således at køretøjet er klar til kørsel, når du er det. Ved at indstille en afgangstid kan dit køretøj bruge dine ladetidsindstillinger til at minimere dine elomkostninger, men stadig prioritere at afslutte opladningen før din planlagte afgang. Kalendervisningen giver dig mulighed for at programmere to afgangstider pr. dag for hver dag i ugen.
Bemærk: Batteriforberedelse og kabinekomfort styres begge via funktionen "Afgang og Komfort". Der er ingen separate manuelle indstillinger for batteriforberedelse. Systemet kunne reducere DC hurtigopladningshastigheden for at bevare batteriet. Dette er baseret på batteriets temperatur, batteriets ladetilstand og batteriets tilstand. I kolde temperaturer kan du bemærke, at DC-opladning tager længere tid, når den omgivende temperatur falder til under 10°C. Ved at slukke for klimaanlægget eller reducere indstillingerne for temperatur og blæser de første 10 til 15 minutter af DC-opladningen tillader det batteriet at opvarme, hvilket forbedrer opladningshastigheden. Når temperaturen er under frysepunktet, kan det at slukke helt for varmen i kabinen de første 10 til 15 minutter af en DC-opladning markant forbedre opladningshastigheden. Under AC-opladning skal du holde dit køretøj tilsluttet, når udendørstemperaturerne er meget høje eller lave. Dette gør det muligt for systemet at opretholde højspændingsbatteriet for den bedste ydeevne.
For yderligere information henvises til din brugervejledning.