Sådan fejlfindes CarPlay-forbindelsesproblemer i din Ford Electric Explorer
Hvis du oplever problemer med forbindelsen til Apple CarPlay, skal du følge nedenstående trin for at løse disse:
Kablet forbindelse
- Sørg for, at du bruger et certificeret Apple Lightning®-kabel til at tilslutte, hvis du vil bruge en kablet forbindelse.
- Når du frakobler enheden fra USB-kablet, skal du sørge for at vælge ikonet Afbryd.
- Slet alle køretøjsprofiler fra indstillingerne i CarPlay-appen på din enhed. Dette findes i menuen Generelle indstillinger.
- Sørg for, at din enhed har det nyeste iOS-softwareniveau.
- Genstart enheden.
- Gendan infotainmentsystemet til fabriksindstillingerne.
Trådløs forbindelse
- Bekræft, at din telefon og dit køretøj er i stand til trådløs forbindelse gennem CarPlay.
- Sørg for, at din enhed har det nyeste iOS-softwareniveau.
- Sørg for, at Bluetooth og Wi-Fi er aktiveret på din enhed.
- Nulstil netværksindstillingerne på din enhed, hvilket vil nulstille alle eksisterende trådløse forbindelser, der tidligere er blevet etableret, og gendanne fabriksindstillingerne kun for netværksindstillingerne.
- Genstart enheden.
- Slet alle køretøjsprofiler fra indstillingerne i CarPlay-appen på din enhed. Dette findes i menuen Generelle indstillinger.
- Prøv at oprette forbindelse via USB, og når det lykkes, skal du afbryde forbindelsen og forsøge at oprette trådløs forbindelse igen.
- Tænd og sluk for køretøjet.
- Gendan infotainmentsystemet til fabriksindstillingerne.